Hets kring vikt

Har bara suttit och segat framför teven och då kommer följande reklam:

Har du problem med att du går upp och ner i vikt?!
SMS:a då ditt nummer till blablabla och du får svara på 2 frågor.. Det räcker för att du ska få veta om du bör gå ner eller upp i vikt..

Alltså allvarligt talat, vad är det för jävla skit alltså?! Vad är det för budskap? och vem faan skickar in sitt nummer.. Allvarligt så börjar det spåra ur allt sånt här alltså.. Man kan ju tex. få reda på om ens kille är otrogen mot en genom att skicka ett enkelt SMS..
Men det är ju skit smart.. Guud företagen gör vad som helst för att stackars förvirrade unga människor ska SMS:a så dom får in pengar.. och det verkar ju fungera, folk måste ju vara med på sådana här saker annars skulle ju inte föegagen gå runt.. men jag kan inte förstå vem som skulle kunna vara med på nåt sånt?! Vad tänker folk på egentligen?!

En annan irriterande reklam....


Ja vem faan vill se ut som den tråkiga, säckiga,bleka olyckliga människan till vänster..
Men tänk om hon skulle ha lite mera självförtroende, en bikini i helnnes storlek, lite sol, en snygg frisyr och bättre hållning så skulle hon va skitsnygg, det har verkligen inget med vikten att göra...
Hon på bilden till vänster är ju inte ens överviktig, snälla, helt sjukt..!

Former är ju sexig, snyggt och kvinnligt..Enligt min mening iallafall... 
Visst jag är smal, men det är så jag ser ut, jag har varit smal hela livet och varit retad för det ibland och fått höra att man ser ut som en pinne, anorexiafall m.m, varit jätteledsen ibland för vissa kommentarer..
När jag var mindre ville jag bara gå upp i vikt och nu när jag är lite äldre har jag ju gått upp i vikt betydligt mot hur jag såg ut för några år sen.. Men det problemet är det ingen som pratar öppet om..
Det var ju inte så lätt att gå upp i vikt, faan komme rihåg att jag satt och åt Creme fraiche hemma med sked men det hände ingeting med min kropp för det... Så vill man gå upp i vikt så är det faktiskt inte heller lätt..

Nu bryr jag mig inte längre om någon säger att jag är smal men när jag var mindre gjorde jag ju det..

Det  verkar tydligen helt okej att kalla en smal person för saker, men att säga vad tjock du är till en överviktig person det får man ju inte göra...
Varför ska det vara någon skillnad på det egentligen? Det är helt okej att vara smal i dagens samhälle men det behöver ju inte betyda att man är nöjd med det för det eller hur?!

Så länge man har sin hälsa, så spelar det väl inge roll hur man ser ut egentligen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback