insomnia

Nu har Magnus åkt iväg till motala för att hämta något till rallybilen, som vanligt.. Själv börjar jag ju jobba vid tolv och jag ska mysa i min morgonrock så länge det går.. Hittade världens sötaste kissemissar på blocket igår.. Åhhh jag är så sugen.. Tänk att ha någon här hemma hela tiden att gosa med och någon som alltid kommer och hälsar när man kommer innanför dörren, jag har ju alltid haft djur och det känns liksom nu som om något fattas.. Jag saknar att ha djur omkring mig, när man är van vid det så känns det ju tomt nu.. och eftersom jag kommer gå ner till 75% den 1Mars så passar det ju bra.. Men men vi får se vad som händer...


Hade så svårt att somna igår, usch ligger och tänker på allt mellan himmel och jord, ibland tänker jag tillochmed på att jag tänker så mycket eller att: varför tänker jag på det här nu? Har haft svårt att somna i perioder, har varit rätt bra ett tag med vissa perioder somnar jag aldrig förrens runt kl.03.. Så blir jag så irriterad över varför jag inte kan somna för när jag väl somnar då kan ju inte ens ett världskrig väcka mig..



Jag sökte lite på nätet för att få lite tips:

Har du svårt att somna, men sover sedan gott?
Oro och stress kan vara en anledning.

 
 Försök varva ner innan du går och lägger dig. Gå inte och lägg dig med huvudet fyllt av problem. Skriv en lista och ta tag i problemen på dagen.
 
 Prova att ta en liten kvällspromenad!
 
 Drick inte kaffe, cocacola, energidrycker eller te på kvällen. Lägg dig inte hungrig eller proppmätt.
 
 Störs du av värme, buller eller ljus? Pröva öronproppar eller en mjuk mask för ögonen. Sänk temperaturen i sovrummet och skaffa dig ett skönt täcke.
 
 Ligg inte och vrid dig om du inte kan somna. Läs en lagom tråkig bok, lyssna på musik eller kliv upp och ägna dig åt någon stillsam aktivitet.

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Jag har oxå funderat på varför jag har så svårt o somna om kvällarna men jag är väll kanske stressad, övertrött o har alldeles för mycket i huvudet. E nog samma sak för dig. När kände vi oss riktigt utvilade???? Veckan på Kreta är nog senast för mig o det va i Augusti. Håller med dej om att det borde finnas en spruta för vi som jobbar inom vården har nog väldigt svårt o se nått bra med att bara ligga o tyna bort. Ses i morron!! Puss

2009-02-01 @ 18:57:01
URL: http://annsofie83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback