Undra hur länge man orkar

Nu är det Måndag.. Jobbhelgen är över och det har varit så fruktansvärd.. Brukar inte tycka att det är så jobbigt att jobba helg men den här helgen kändes.. Hade delad tur i Lördags, det vill säga, 7-12 16-21.. På timmarna gick jag hem till en tom lägenhet.. På vägen såg jag ett par som var uppklädda och hade pressenter med sig.. Usch så deprimerande.. Sov en stund.. Helt seg.. Gick till jobbet igen.. Sov dagen efter till kl.10.. Åkte till färgargården och åt frukost, jättemysigt.. Ville bara stanna tiden.. Men kände hela tiden av stressen att man skulle ´vara på jobbet kl. 12 igen.. Jobbade till 21.15.. Vad faan hinner man med att göra på en sån helg..
Visst nu går det väl ändå ann när man bara har sig själv och Magnus att tänka på.. Men tänka sig den dagen när man har en liten.. Att Mamma ska gå till jobbet en fredagkväll..Fredagsmys, det är ju det bästa som finns.. Lördagar, bjuda hem några vänner på mat, nae Mamma ska gå och jobba.. Jag kan verkligen inte se att jag kommer att orka jobba såhär.. Faan vad jobigt det är när man tänker och tänker.. Jag trivs ju så bra på jobbet och är nära en fast tjänst.. Skulle jag inte jobba varannan helg så vore det perfa.. Om man så bara fick jobba var tredje.. Det skulle göra väldigt mycket.. Men varannan, det är bara för mycket.. 

                   Semester- Är det enda gången man ska känna att man lever och kan njuta?
                        

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Ush va helgen värre än vanligt?? Jag håller med om det du skriver. Får ångest bara jag tänker på varannan helg o dessutom ha en liten hemma. Var tredje skulle vara mycket bättre men inte det hemska schema de gjorde som förslag.Vi får försöka ses snart o prata lite skit! kram

2009-08-17 @ 12:34:19
URL: http://annsofie83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback