Hemma ifrån Dusseldorf

Jahopp då var helgen över... Den spenderades ju i Tyskland i staden Dusseldorf... Flög ifrån skavsta i fredags kl.18 var nere i Tyskland vid 20.00.. Väl där var vi tvunga att ta en buss in till dusseldorf... Sen åkte vi buss i över en timma.. När vi sen var framme i dusseldorf fick vi leta efter en taxi som tog oss till hotellet... Ett mirakel att vi lyckades hitta överallt.. Haha.. När vi sen hade checkat in på hotellet var vi vråååålhungriga och skulle gå ut för att ta någon att äta.. Gick typ i en timma, allt var stängt... Fanns bara några kiosker som var öppna så vi fick köpa chips och läsk.. Gud vilken middag.. Precis så var det när vi landade i teneriffa också.. Men men vi överlevde ju!
När vi vaknade på morgonen var det strålande sol och vi gick ut för att se Rehn floden... Vi gick och gick, tillslut kom vi fram och floden var vekligen värd att se på, stort som ett helt hav nästan ju... Där satte vi oss och åt frukost precis vid floden.. Jättemysigt :)

På flyget

På bussen

Åhh äntligen framme på hotellet

Strålande solsken.. Här är vi på väg till Floden Rhen.. Mycket vackert att se på vägen dit..

Allt var så grönt och utblommat

Vi hittade till floden.. Haha vi var värsta turisterna, gick med kartan i högsta hugg hela tiden..!

Här satte vi oss och åt frukost

Fin utsikt över Rhen

Mycket shoppingmöjligheter

Man sulle lätt ha kunnat gjort av med några miljoner

Semester är det man sitter och tar ett glas mitt på dan

Champange såklart..

Gjort oss iordning för kvällen

På väg till Allstadt (Gamla stan)

Vi satte oss på en uteservering där man kunde beställa in vattenpipor, det skulle vara i Sverige det, Haha

Vi gick in på ett ställe som var lite Harrys liknande.. Bra musik och folk dansade..
Jag som adrig dricker öl hittade en jättesmarrig öl

Sen var det dags att åka hem.. Bye bye Dusseldorf

Jag trodde faktiskt inte att det var en sån stor stad.. Men det var det herregudars, vet inte hur många gånger vi gick bort oss..  Det mysigaste ställen var nog Alstadt, där fanns över 250 resturanger och barer.. Vi var på Köningsallee som är Tysklands mest sofistikerade shoppinggata och som anses vara en av världes pampigaste boulevarder.. Så dusseldort hade mycker mer att bjuda på än vad jag trodde... Helt klart blev jag positivt överraskad av Dusseldorf..!